2-نکته برجسته دیگر زندگی زهرا(س) که اگر در فکر و عمل تبعیت و پیروی شود بسا از مصائب و گرفتاریهای فردی و اجتماعی ما در سطح خانواده،منطقه،کشور و جهان حل خواهد شدعبارت است از التزام عملی آن گوهر وجود به ولایت عامه قرآنی که در کلام وحی چنین آمده:(المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و یقیمون الصلاه و یؤتون الزکاه و...)
نمود عینی این خیر خواهی را نویسندگان ، خطباء و مشایخ اخلاق بارها نوشته ونقل کرده اند که حسنین (علیهما السلام)فرموده اند که:مادرمان شبها در محراب عبادت ساعتها عبادت و نیایش داشتند و اهل ایمان را بنام دعا می کردند اما برای خودشان دعا نمی کردند.
برادر و خواهر ایمانیم ضرورت ایمان به قرآن و از جمله آیه فوق اقتضای این خیر خواهی عمومی را برای تمام بندگان مؤمن و مسلمان خدا را دارد .یعنی همانگونه که هریک از ما دلواپس زندگی پدر،مادر،فرزند و بهترین عزیزانمان هستیم و آرزوی سلامتی،خوشحالی،بی نیازی از خلق و عاقبت بخیری را برایشان داریم اگر همین دغدغه که ثمره ولایت عام است را برای برادر و خواهر ایمانیمان نداشته باشیم در واقع باید در ایمان خودمان به حقیقت قرآن شک کنیم و با ابتهال و تضرع به درگاه الهی به واکاوی و اصلاح آینه دل و روحمان بپردازیم و با صیقل تعبد حق تعالی بستر انعکاس انوار الهی را در آن فراهم آوریم که البته در مواجهه اول سخت می نماید اما حق تعال خود بشارت داده که : (ان مع العسر یسرا )
اگر به این حقیقت قرآنی ایمان داریم که مردان و زنان مؤمن ولی و سرپرست یکدیگرند و همدیگر را خیر خواهانه امر به معروف و نهی از منکر می کنندو اقامه نماز می نمایند و زکات را برای کاهش ناهنجاریهای اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی پرداخت می کنند و بالاخره اگر از خدا و رسولش اطاعت می کنند پس باید تمام زوایای زندگی خود را مطلقاً با زندگی معصومین و از جمله حضرت فاطمه زهراء(س) تنظیم کنیم .در غیر این صورت صرف تلاوت قرآن،خواندن نماز و انجام صوری دیگر اعمال بدون عمل به امر و نهی الهی باعث فلاحت و رستگاری نخواهد شدو اگر چنین تصوری هم باشد یک خیال نادرست است.