سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :14
کل بازدید :89933
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/30
2:17 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رضا محمدیان[2]
رضا محمدیان ساکن شهر عشق آباد-بخش دستگردان -شهرستان طبس-استان یزد. مدت 27 سال توفیق خدمت در شهرهای عشق آباد ،طبس، سرایان،سبزوار، تهران،ساری، قائمشهر، اسلام آباد، گیلانغرب را داشته ام.و هم اکنون نیز از حق تعالی مسئلت دارم که بتوانم با اطلاع رسانی در خصوص ظرفیتها و امکانات بالقوه و بالفعل بخش دستگردان به مرکزیت شهر عشق آباد در توسعه و ارتقاء همه جانبه این بخش از میهن اسلامی عزیزمان سهم هرچند کوچکی را داشته باشم، انشاءالله.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

بسم الله الرحمن الرحیم
و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا
     ذات رئوف الهی بشر را آفرید و مسیر کمالش را تعبد و بندگی قرار داد(و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون)و مصادیق عبادت را متعدد قرار داد،اما همه آنها یک نشانه و علامت دارد و آن خالصاً لوجه الله بودن آن است که هر کسی خود از همه بهتر می داند که کاری را که انجام می دهد برای کیست؟ و برای چییست؟(الانسان علی نفسه بصیره و لو القی معاذیره).خداوند به بیانهای مختلف گفته است که هر کس در مسیر او حرکت کند راهش را به او می نمایاند و یاری اش می کند و بر گروه های ناحق پیروزش می گرداند و برای اطمینان قلب ما مصادیق یاریش را در قالب داستانهای گوناگون ذکر کرده و می خواهد به بشر بفهماند  و بنمایاند که این نصرت اهل حق یک قانون لا یتغیر است یعنی هر کجا عمل خالصانه باشد حتماً نصرت قرین آن است و هر کجا ناخالصی باشد بالآخره رفتنی و نابود شدنی است.
     مصداق دیگری در زمان کنونی که تنبه و پندی برای خردمندان و عبرتی برای ناخالص ها و کانونهای قدرت و ثروت است،رفتار هوشمندانه،عزت آفرین و شجاعانه دکتر احمدی نزاد ریاست محترم جمهور در دانشگاه کلمبیا و سازمان ملل متحد بود. وقتی کار برای خدا باشد خدا هم اینگونه نصرت و یاری می کند اهل بصیرت همگی دیدند که چگونه ایشان در آستانه سفر و حین سفر مورد حمله تبلیغاتی داخل و خارج قرار گرفت . در داخل ورشکسته های سیاسی با حیله های رنگارنگ سعی در ایجاد تشکیک در تأثیرگذاری مثبت سفر رئیس جمهور شدند. حتی به لباس پوشیدنش پیله کردند و در خارج هم علاوه بر جو روانی عمومی که ایجاد کرده بودند یک برنامه شیطانی دیگر را نیز طراحی و توسط رئیس دانشگاه کلمبیا به اجرا در آوردند تا شاید وضع روحی روانی دکتر احمدی نزاد را دگرگون کنند اما جلوه ای از نصرت و هدایت الهی و مصداق دیگری از نمود عینی( و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا)در آرامش روحی و روانی و رفتار خردمندانه احمدی نزاد به منصه ظهور درآمد و بار دیگر حق تعالی به همه بشریت اعلام کرد که اگر در مسیر حق حرکت کنید و بر حق خود صبر و استقامت داشته باشید،در همه حال مستحضر به یاری حق باشید . خداوند مهربان که وعده اش حق است و خلف وعده نمی کند اینبار نیز قلب احمدی نزاد را همچون قلب مادر موسی محکم نمود (و اصبح فؤاد ام موسی فارغاً ان کادت لتبدی به لو لا ان ربطنا علی قلبها لتکون من المؤمنین)تا به ما بفهماند که او حق است و ما نباید متأثر از القائات شیاطین جن و انس از راه حق باز بمانیم.
     الله(جل جلاله) فرموده:کسانیکه گفتند پروردگار ما الله است و بر این ایمان راسخ ماندند و استقامت ورزیدند هیچ خوف و حزن و اندوهی نداشته باشند زیرا فرشته های الهی بر آنها فرود می آیند و آنها را بشارت می دهند به بهشتهایی که وعده داده شده بودند( الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا  بالجنه التی کنتم توعدون)
   پس عزیزان بهوش باشیم که فقط الله را بپرستیم و با استعانت از ذاتش از پرستش نفس،رئیس،مرئوس، کیف ،کفش،کلاه،زن،فرزند،پول،باند،حزب و هر آنچه غیر خدا است ،بپرهیزیم و بدانیم همه این زرق و برقها فانی است(کل من علیها فان) و آن چیزی ماندنی  است که صبغه الهی پیدا کند(و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام) . ممکن است در این دنیای وانفسا از طرف فلان ریاست طلب و بهمان کانون قدرت نه تنها مورد بی مهری قرار گیری که حتی سایه ات را روی زمین تحمل نکنند و چه بسا که در تنگناهای متعدد قرارت دهند و تو را بخواهند قربانی تمتعات دنیوی شان نمایند،اما بدان آنچه در نهایت ماندنی است حق است و(احدی الحسنیین ) از آن تواست زیرا ذات رئوف حق خود را در یاری کردن مؤمنین مدیون کرده است(کان نصر المؤمنین حقاً علینا)و تعجب نکنید زیرا وعده الهی حق است.
     نکته عبرت آموز دیگر اینکه مجموعه هایی که خود به دلیل تفرعن و خودخواهی های نفسانی و نیز هوسرانی های جاهلی در (یوم تبلی السرائر)انقلاب ماهیتشان برای مردم روشن و برملا شد و حنایشان بی رنگ گردید و به صف ورشکستگان سیاسی پیوستندو مردم در نیت و صداقتشان به دلیل دم بیرون زده از لای قبای تزویرشان به شک افتاده اند؛همچنان بر طبل رسوائی خود و وابستگانشان می زنندو حقیت (خوبی ،برکت و سر فرازی سفر رئس جمهور برای اسلام و ایران) را انکار می نمایند.در جایی می گویند چرا رئیس جمهور بعد از اهانت رئیس دانشگاه کلمبیا جلسه را ترک نکرد؟ و در جایی می گویند که سفر رئیس جمهور هیچگونه دست آوردمثبتی نداشته.آنچه درخصوص این مجموعه ها  در همان مواجهه نخست به ذهن متبادر می شود این است که چون به بیماری(فی قلوبهم مرض) مبتلا شدند به(صم بکم عمی )تغییر ماهیت داده و امیدی به اصلاحشان نیست و که آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند.
      در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای وجود مقدس و نازنین ابا صالح المهدی امام زمان (روحی و روح العالمین لتراب مقدمه الفداء )و قبولی طاعات همه بندگان خدا در ضیافت عظمای رمضان المبارک از خداوند با ابتهال می خواهم که:(الهی لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب) آمین یا رب العالمین.


86/7/12::: 1:33 ع
نظر()